Od kilku miesięcy obowiązek pracy z domu staje się coraz bardziej popularny. Na tak zwany home office decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw, co wiąże się ze spędzaniem przez pracowników kilku godzin każdego dnia w domowym biurze, które zwykle muszą sami sobie zorganizować. Odpowiednie warunki pracy przekładają się nie tylko na komfort podczas jej wykonywania, ale również na zdrowie, ponieważ przyjmowanie nieodpowiedniej pozycji może obciążać kręgosłup, a brak odpowiedniej ilości światła wpływa negatywnie na wzrok. Właśnie dlatego organizacja home office powinna być odpowiednio przemyślana. Jak dobrać odpowiednie meble?
Biurko, czyli podstawa home office
Aby praca w trybie home office była efektywna i komfortowa, warto zaopatrzyć się w odpowiednie meble biurowe. Podstawowym wyposażeniem każdego domowego biura powinno być biurko. Taki mebel powinien być dostosowany do potrzeb konkretnego użytkownika. Mowa tutaj przede wszystkim o tym, by na biurku bez problemu zmieścił się monitor, ale również wszelkie niezbędne akcesoria biurowe czy dokumenty. Odpowiednio dobrany model biurka z pewnością posłuży przez długie lata, warto więc zdecydować się na takie rozwiązanie, które spełnia wszystkie oczekiwania osoby, która będzie przy nim pracować. Zdarza się tak, że najlepszym rozwiązaniem okazuje się wybór mebli na wymiar, ponieważ w takim przypadku biurko może być dostosowane w stu procentach do potrzeb konkretnej osoby, a do tego wpasować się w domową przestrzeń, która bywa ograniczona.
Wygodny fotel biurowy
Równie ważnym elementem wyposażenia każdego home office jest wygodny fotel biurowy. Warto by był wyposażony w podłokietniki, które pomagają w zachowaniu wygodnej, poprawnej pozycji. Dobrej jakości fotel powinien mieć również regulowane siedzisko i oparcie, dzięki czemu osoba, która będzie z niego korzystała, dostosuje fotel do biurka, a także do indywidualnych preferencji.
Organizując home office, warto również zwrócić uwagę na kolorystykę pomieszczenia – jasne kolory wpływają na poziom skupienia i nie obciążają oczu. Ważny jest również odpowiedni poziom oświetlenia, dlatego biurko warto ustawić jak najbliżej okna, ponieważ dzięki temu można uzyskać dostęp do światła dziennego, natomiast w sezonie jesienno-zimowym przydatna może okazać się lampka na biurko. Warto też oddzielić strefę pracy od pozostałej części mieszkania, ponieważ w takim przypadku nie tylko praca stanie się wydajniejsza, ale również osobie, która pracuje w trybie home office, będzie łatwiej oddzielić pracę od prywatnego życia.